“Tell me and I forget, teach me and I may remember, involve me and I learn.” - Benjamin Franklin
Seminariile se bazează pe 3 elemente: învățare prin experiență directă, caii și modelul de schimbare Appreciative Inquiry.
Experiența directă
Emoțiile ajută la memorarea informațiilor pe termen lung
Prin procese neurocognitive recent identificate (vorbim de acțiunea hipocampului, a amigdalei și a altor zone cu denumiri complicate) s-a demonstrat că prezența emoțiilor ajută la transferul informațiilor din memoria de scurtă durată în cea de lunga durată.
Cu alte cuvinte, dacă simți, îți vei aminti tot ce descoperi la seminariile noastre!
Emoțiile și atenția
Este un lucru ușor de observat că, cu cât ești mai implicat emoțional, cu atât ești mai atent și mai alert la stimulii din jurul tău. Îți garantăm că în timpul seminariilor noastre, nu vei avea dorința să îți verifici emailul, pagina de Facebook sau să te gândești ce vei cumpara de la supermaket.
Pentru că prin interacțiunea cu caii, fiecare exercițiu te va "obliga" să fii prezent.
Caii
Comunicare onestă
Știm că aprox 90-98% din ceea ce comunicăm este transmis prin limbajul non-verbal (gesturi, priviri, postura corpului, respirație etc), care de multe ori nu este în concordanță cu cea ce transmitem prin cuvinte.
Însă, adevărații noi, suntem doar în limbajul non-verbal, ce nu poate fi pervetit, schimbat, ascuns. Caii acționează exclusiv pe acest nivel al comunicării, la esență. Astfel, caii înțeleg mesajul tău profund, nu pe cel exprimat prin cuvinte, și reacționează ca atare.
Self-awareness imediat
Caii sunt animale-pradă, ce se simt și caută siguranță în turmă și în capacitatea conducătorului acesteia de a-i proteja. Atunci când ești cu un cal în arenă, tu ai posibilitatea să devii conducătorul turmei.
Însă dacă mesajele transmise de tine nu sunt clare, directe și precise, dacă nu ai intenția exprimată 100%, caii nu vor face ceea ce le ceri și nu te vor recunoaște drept leader. Această posibilitate este un lucru bun, pentru că tu vei înțelege exact cum te percep colegii tăi atunci când comunici cu ei și de ce echipa uneori te urmează și alteori nu.
Leadership autentic
Leaderul unei herghelii nu este cel care se impune prin forță ci cel care servește intereselor grupului. Vei observa că și în organizații, există leaderii formali, investiți, dar deseori există leaderii informali, pe care angajații îi urmează și îi apreciază instinctiv, fără întrebări, pentru ca au încredere.
Interacționând cu caii vei învăța cum sa devii acest leader autentic, pe care oamenii îl urmează în orice context.
Soft-skills
Prezența, conștiința de sine, atenția la nevoile celorlalți sunt aptitudini pe care nu le poti învăța decât prin experiență directă. Caii trăiesc doar momentul prezent, nu fac aprecieri despre viitor și nici judecăți despre trecut. Reacționează doar la ceea ce tu emiți în momentul prezent. Oamenii amestecă aceste 3 niveluri și reacționează des pe bază de prejudecăți.
A evalua o corect o situație, a identifica cursuri de acțiune și a atrage susținerea oamenilor, necesită toate aceste abilități.
Decizii eficiente
Dacă ești complet prezent și atent la nevoile celorlalți și la contextul respectiv, deciziile tale vor fi eficiente iar echipa te va urma cu usurință și dorință.
Caii te învață cum să ai o echipă motivată și cum aceasta să te urmeze cu implicare și dorință autentică.
Rolurile în echipă
astfel incat proiectele sa mearga mai usor. Hergheliile au o structura, o ierarhie instinctuala bazata pe roluri clare. Interactionand cu caii, vei invata si tu sa respecti aceste roluri, sa aloci persoanele potrivite in fiecare rol si, in cele din urma, sa conduci proiecte cu succes.
Modelul Appreciative Inquiry
Implicare emoțională & Leadership Personal
AI explorează succesele anterioare și momentele când oamenii au avut cel mai mare grad de implicare. AI aduce la suprafață elementele care i-au făcut să simtă ownership-ul proiectelor și le recreează în prezent, și în relație cu proiectul de schimbare curent.
Dezvoltarea punctelor forte
Prin concentrarea asupra lucurilor pozitive spre deosebire de rezolvarea și repararea problemelor, AI aduce atenția asupra abilităților pozitive ale oamenilor, ale culturii și ale organizației. Rezolvarea problemelor, prin comparație, nu face decât să mențină status quo-ul.
O cultură centrată pe lucurile pozitive
Cultura este co-creată și influențată de povești, cutume și relații. Ele determină dacă o cultură este creativă și productivă sau ostilă, inerțială și distructivă. Modelul AI © scoate la iveală din conștiința comună a echipei sau a companiei lucurile pozitive și arată echipei valoarea acestora în atingerea obiectivul.
Proiecte de schimbare desfășurate rapid
Urmând această metodologie, se deblochează cei mai influenți factori care asigură succesul proiectelor de schimbare: emoția, ownership-ul proiectelor, implicarea emoțională.
Vezi ce spun cursanții noștri